maandag 28 december 2015

Nieuwjaars make-up look 2015

Hoi allemaal!

Nieuwjaar staat alweer voor de deur, dus leek het me wel leuk om jullie een make-up look te laten zien waar je sowieso met in de spotlight komt te staan.



1)      Als eerste breng ik een oogschaduwbasis aan zodat mijn make-up heel de avond 
mooi op zijn plaats blijf zitten.
2)      Ik maak met een zwart oogpotlood een lijn in mijn arcadeboog. 
Dit hoeft zeker niet netjes te gebeuren want ik ga dit zodadelijk vervagen.
3)      Met een blending brush  ga ik dit lijntje dus blenden. 
Dit doe je door met een blending brush van links naar rechts te bewegen, 
en dit blijf je doen tot de harde lijn verdwenen is 
en je was een smokey effect hebt gekregen.


4)       Met een zilveren oogpotlood ga ik het bewegend ooglid verder invullen. 
Dit doe ik zodat ik een goede basis heb om mijn zilveren oogschaduw op aan te brengen 
(op deze manier plakt de oogschaduw nog beter tegen het ooglid).
5)      Met een platte oogschaduwkwast neem ik mijn zilveren oogschaduw, 
tik deze even tegen mijn doosje zodat het overtollige aan oogschaduw er af valt. 
Dan dep ik de oogschaduw op mijn ooglid (niet wrijven, maar deppen).
6)      Met een pencil brush neem ik wat zwarte oogschaduw, 
en ga ik over mijn arcadeboog om het smokey effect nog wat te benadrukken. 
Dit hoeft niet perfect te zijn want dit gaan we ook blenden.
7)      Met dezelfde blending brush als daarnet ga ik de zwarte oogschaduw blenden. 
Neem hier de tijd voor. Zorg ervoor dat er geen harde lijnen meer aanwezig zijn.


8)      Voor wat extra glamour, ga ik wat pigmenten toevoegen aan het middelste deel van mijn bewegende ooglid. Ik heb hiervoor een gemakkelijk setje van Essence (ik plaats hieronder een foto). Het is een penseel speciaal om de pigmenten goed vast te houden en los te laten op het ooglid. Ook de eye base hiervan zorgt ervoor dat te pigmenten net op die plaats blijven zitten waar jij deze aanbrengt. Heb je dit niet? Dan kan je wat wimperlijm gebruiken.


Ik breng wat van de eye base aan op het middelste deel van mijn bewegend ooglid, en doe daar een klein beetje van de pigmenten op. Dit geeft echt zo een mooi effect.
9)      Als laatste breng ik nog wat mascara aan en eyeliner. Et voila, klaar om de show te stelen!

Wil je graag nog wat extra glamour? Doe dan nog wat valse wimpers aan.




De rest van het gezicht hou ik neutraal. Ik wil dat alle aandacht naar de ogen gaat.
Natuurlijk kan je ook kiezen voor een neutrale ooglook met felle lippen. Waar jij je comfortabel bij voelt.



Graag wens ik jullie al allemaal een zeer gelukkig nieuwjaar.
Geniet ervan en dat al jullie dromen mogen uitkomen in 2016!

Liefs Pheedra

Geen opmerkingen: